Już po raz jedenasty podczas Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023 zostaną przyznane nagrody dla najlepszych niezależnych gier wideo, które ukazały się w okresie po zakończeniu poprzedniej edycji imprezy. Rosnące międzynarodowe znaczenie i prestiż nagród, w których rokrocznie bierze udział ponad 150 gier z całego świata w tym roku, zyskały dodatkowe podkreślenie. Mowa pozyskaniu Partnera Tytularnego – firmy Intel.
Intel to marka, która od lat napędza nie tylko rynek komputerowy, ale przede wszystkim wspiera twórców gier i graczy na całym świecie. Świadczy o tym dedykowana branży gamingowej technologia, a także projekty. Na przykład Intel Gaming Alliance czy elektryzujący fanów gier turniej Intel Extreme Masters. Połączenie nagród dla europejskiej branży gier z tak prestiżowym Partnerem jest dużym wyróżnieniem. Dlatego zmienią one także swoją nazwę. Od tej edycji laureaci będą nagradzani w ramach Intel Pixel Awards Europe 2023.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 27 maja 2023 o godzinie 20.00 na scenie głównej Festiwalu Gier i Popkultury Pixel Heaven 2023. Całość odbędzie się w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie. Więcej informacji znajduje się na stronie intelpixelawardseurope.games.
Doskonała okazja, by się zaprezentować!
Developerzy mogą bezpłatnie zgłosić do trzech gier ze swojego portfolio, do dnia 28 kwietnia 2023 na stronie pixelheavenfest.com. Następnie produkcje podlegają ocenie Jury, które wyłania finalistów, spośród których wybrani zostaną zwycięzcy w poszczególnych kategoriach konkursowych. Są to: Big Fish Grand Prix, Indie Grand Prix, Best Gameplay, Best Art, Best Audio, Best Story, Retro Roots, Big Bang!, Best Student, Total Blackout, Warsaw Excellence oraz Nagroda Specjalna Publiczności Festiwalu.
Skład Jury Intel Pixel Awards Europe 2023
- Marcin Borkowski – dawny redaktor naczelny legendarnego Top Secretu, ostatnio wrócił do indyczenia.
- Asia Buganik – w branży wystarczająco długo, by odróżnić A od Ą. Wcześniej w cdp.pl, QLOC, Crunching Koalas, a od 2018 na pokładzie GOG, gdzie zajmuje się global PR i marketingiem oraz badaniami konsumenckimi. Wielka fanka indyków i kotów.
- Liz Katrin – wokalistka i twórczyni muzyki do gier wideo i filmów. Geek, gamerka. Śpiewa w przeróżnych stylach i językach (również fikcyjnych), udziela głosu postaciom z gier oraz prowadzi podcast PodLIZuchy na YT.
- Michał Król – pasjonat i kolekcjoner polskich gier, dziennikarz promujący rodzime produkcje i firmy z gamedevu. Redaktor i analityk PolskiGamedev.pl i twórca bloga Graczpospolita.pl. Współprowadzący audycji Giermasz w Radiu Szczecin, gdzie prowadzi także kącik „Gramy po polsku” poświęcony polskim grom. Członek redakcji miesięcznika PSX Extreme, recenzent i autor stałej rubryki „Dobre, bo polskie”. Webmaster oraz specjalista ds. nowych i social mediów.
- Krzysztof Maliński – w branży gier od kilkunastu lat. Zajmował się designem, zarządzaniem projektami oraz programowaniem. Aktualnie Dyrektor Technologii w Huuuge Games. Po godzinach” twórca niezależny w Insane Code.
- Artur Maksara – z branżą gier związany od 2009 roku. Członek i współzałożyciel Fundacji Indie Games Polska. Zaczynał jako tester QA oraz specjalista od lokalizacji i tłumaczeń, później zajmował się m.in. projektowaniem poziomów i produkcją Shadow Warrior 1 i 2. Obecnie Senior Developer Relations Manager w Intelu.
- Jakub Marszałkowski – organizator Game Industry Conference, jeden z założycieli i członek Rady Fundacji Indie Games Polska, badacz i wykładowca na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Wyróżniony Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako organizator i promotor wspierający polskich twórców gier.
- Paweł Schreiber – badacz i krytyk gier wideo, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Pisywał o grach na łamach Pixela, Dwutygodnika, bloga jawnesny.pl i portalu Culture.pl
- Ewa Maria Szczepanowska – w branży AV od 2000 r., od 2015 r. w Warszawskiej Szkole Filmowej jako PR manager, Dyrektor Kreatywny, obecnie Rzecznik prasowy i Prorektor ds. komunikacji i nowych mediów. Pomysłodawczyni i organizatorka 7. edycji Warsaw Film School Game Jam oraz Warsaw Game Jam PRO, jurorka w m.in. w Grand Video Awards. Zarządza gamedevowym filarem WSF, programem edukacyjnym kierunku Tworzenie Gier Wideo oraz Liceum Kreacji Gier Wideo. Producentka gry „Best Month Ever”, stworzonej przez studio produkcji filmów i gier przy WSF.
- Agnieszka Szóstak – w branży gier od zawsze, choć początkowo była to raczej nieformalna relacja. Redaktorka strony internetowej Adventure Zone i współautorka magazynu CD Action. Przez kilka lat pracowała jako specjalistka ds. PR w studiu CD Projekt RED, odpowiadając za serię Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Teraz zarządza własną firmą PR Outreach, pomagając niezależnym deweloperom skutecznie promować ich niesamowite gry.
- Rafał Szrajber – rganizator konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz konkursu Game Graphics Contest, branżowych inicjatyw dedykowanych studentom i uczniom. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu narracji poprzez przestrzeń oraz projektowania gier. Ambasador edukacji branżowej i współpracy międzyuczelnianej. W wolnym czasie niezależny twórca ukierunkowany na wykorzystanie dziedzictwa jako nośnika soft power.
- Mateusz Witczak – wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu”, „PC Formacie” i „Playboksie”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.
- Kuba Wójcik – jeden z założycieli i Prezes Zarządu Fundacji Indie Games Polska, która powstała w celu wspierania polskich twórców gier wideo. Główną rolą Fundacji jest pomoc w procesie zdobywania wiedzy branżowej, kreowania marki, promocji oraz sprzedaży. Laureat nagrody Special Recognition Awards of the Year 2017, przyznanej za szczególny wkład w rozwój branży gier.
- Grzegorz Zajączkowski – inżynier, programista, animator społeczny. Ekspert w dziale cyfryzacji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
źródło: informacja prasowa better. gaming agency