Ferrari Daytona SP3 z LEGO? Czemu nie!

Duże dzieci się ucieszą (nie ujmując nic oczywiście tym mniejszym). Nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak skutecznie można się zrelaksować przy składaniu klocków. Jeżeli jest to świetny model sportowego samochodu, to rumieńców na policzkach nie będzie brakowało. Ferrari Daytona SP3 dołącza do zacnego grona zestawów LEGO Technic. Premiera zestawu odbyła się 1 czerwca 2022 roku. Jest to pierwszy tak duży model Ferrari z LEGO od prawie 15 lat. Ponadto, jak można zauważyć na zdjęciach, jest on najbardziej skomplikowany w historii.


Model Ferrari Daytona SP3 z klocków LEGO został skierowany wyłącznie fanom w wieku powyżej 18 lat. Zestaw składa się z aż 3778 części i kosztuje 1899.99 PLN. To już czwarty zestaw z serii LEGO Technic Ultimate Car Concept. Wcześniej mogliście zauważyć, że pojawiły się zestawy z Porsche 911 GT3 RS (2704 elementy), Bugatti Chiron (3599 części) i Lamborghini Sian FKP37 (3696 elementów). Każdy z podanych modeli został odwzorowany w skali 1:8 co daje całkiem pokaźny samochód z klocków.

Ten najnowszy (i jak sam kolor wskazuje) najszybszy model ma 59 cm długości, 25 cm szerokości i 14 cm wysokości.

Ferrari Daytona SP3 ma tak realistycznie odwzorowane kształty nadwozia, że ogromny ukłon należy się projektantom zestawu. Przed nimi było nie lada wyzwanie. Włoski super samochód składa się z wielu zaokrągleń, które, chcąc nie chcąc, ciężko odwzorować klockami. Ta sztuka jednak udała się znakomicie.

Z klocków ułożymy:

To jeszcze nie wszystko!

Od 1 czerwca 2022 roku wyłącznie w serwisie LEGO.com, w limitowanym nakładzie 5000 egzemplarzy dostępna będzie książka LEGO Technic Daytona SP3, The Sense of Perfection. Oferuje ona pełny wgląd za kulisy powstawania tego modelu. Dodatek do takiego zestawu – doskonały!

Ferrari Daytona SP3

Ferrari Daytona SP3 jest jednym z trzech modeli z serii Icona. Pełni ono rolę hołdu złożonego trzem legendarnym sportowym prototypom Ferrari, które zwyciężyły w 24-godzinnym wyścigu lat 60. Sercem samochodu jest wolnossący silnik V12 o mocy 840 KM. Pozwala on uzyskać przyspieszenie od 0-100 km/h wynoszące zaledwie 2,85 s. Ferrari to jest najbardziej zaawansowaną aerodynamicznie konstrukcją w całej historii firmy, w której nie wykorzystano aktywnych, dodatkowych rozwiązań.

Podwozie wykonywane jest z kompozytów wykorzystujących rozwiązania znane z Formuły 1. Na dodatek takie, których nie stosowano w autach drogowych od czasu LaFerrari. Fotele są integralną częścią podwozia, co pozwala zmniejszyć wagę całego auta i gwarantuje kierowcy pozycję za kierownicą zbliżoną do tej w autach wyczynowych.

Dla tworzenia Ferrari Daytona SP3 inspiracją były auta, w których aspekt aerodynamiczny odgrywa bardzo istotną rolę. Dzięki rozwiązaniom takim jak specjalne tunele odprowadzające spod podwozia powietrze o niskim ciśnieniu, najnowszy model włoskiego producenta stał się najbardziej wydajną aerodynamicznie konstrukcją w historii.

źródło: autoblog.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.