Facebook szykuje zmiany

Mark Zuckerberg informuje, że popularny serwis społecznościowy Facebook pracuje nad zupełnie nowymi funkcjami audio. Zostaną one udostępnione w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Będzie nas czekała wielka aktualizacja.


Facebook planuje wypuścić serię nowych ulepszeń dla swojej platformy, które w głównej mierze dotyczyć będą połączeń. Mają się one opierać na dodatkach do czatu audio, takich jak Clubhouse, które stały się popularne podczas panującej pandemii. Zuckerberg twierdzi, że połączenia zyskują na popularności, ponieważ pozwalają one na dłuższe dyskusje i wielozadaniowość.

Jeden z produktów, znany jako Soundbites, umożliwia użytkownikom nagrywanie krótkich klipów głosowych i umieszczanie ich w swoim kanale aktualności w trakcie robienia zdjęć czy też wideo. Zuckerberg zdradził w jednym z wywiadów, że firma pracuje również nad narzędziem, dzięki któremu na żywo można współpracować z innymi rozmówcami. Podobnie wygląda to w przypadku Clubhouse. Firma testuje również nową wersję Room, która jest narzędziem do wideokonferencji. Facebookowe Pokoje zostały uruchomione w zeszłym roku w ramach rywalizacji z Zoom, które ma zadebiutować latem tego roku. Użytkownicy będą mogli wyszukiwać i słuchać podcastów również w aplikacji Facebook – co wydaje się być ciekawym połączeniem.

W międzyczasie Facebook współpracuje również ze Spotify nad innym produktem.
„Chcemy, by ludzie mogli udostępniać treści swoich ulubionych artystów oraz listy odtwarzania, a następnie w swoim kanale mogli po prostu kliknąć i móc z nich skorzystać” – powiedział Zuckerberg.

Plany wprowadzenia tych nowości mocno podkreślają, jak zaostrza się rywalizacja pomiędzy serwisami społecznościowymi. Na przykład Twitter testował niedawno dodatek do czatu audio, znany jako Spaces. Reddit ogłosił, że planuje również uruchomienie nowej funkcji czatu audio o nazwie Reddit Talk.

Nacisk na popularyzowanie czatu audio może również stanowić mocny argument w walce ze złagodzeniem dezinformacji i innych obraźliwych treści na platformach. Błędne informacje na temat koronawirusa i szczepionek rozprzestrzeniają się w raportach Clubhouse, Vice i Business Insider.

źródło: cnet.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *