ZŁY – sensacyjna opowieść kryminalna Leopolda Tyrmanda trafi do graczy

Podczas konferencji prasowej w Warszawie deweloperzy z RedDeer.Games zapowiedzieli pracę nad grą wideo na podstawie kultowego kryminału Zły Leopolda Tyrmanda. Izometryczna, przygodowa gra akcji przeniesie nas do odbudowującego się po wojnie miasta, pełnego jazzu, swingu, romansu i zbrodni. Twórcy zapraszają również fanów powieści, miasta Warszawy i przede wszystkim graczy do współtworzenia multiwersum Złego. Już teraz można zgłaszać się do konkursów na komiks i grę planszową inspirowanych powieścią i wraz z deweloperem rozstrzygać dylematy stojące przed zespołem deweloperskim.


RedDeer.Games pozyskało 20-letnią, nowoczesną licencję na adaptację prozy Leopolda Tyrmanda i budowę świata inspirowanego Złym. Deweloperzy rozpoczęli pracę nad grą na podstawie najbardziej znanej powieści autora, okrzykniętej “najpopularniejszym kryminałem PRL”. W ruinach i placach budowy Warszawy lat 50., nieznajomy o białych oczach na własną rękę wymierza sprawiedliwość chuliganom, złodziejom i zorganizowanej przestępczości. Tam gdzie nie sięga władza Milicji, obywatele mogą liczyć na Złego. Półświatek jednak nie śpi i szykuje intrygę, która może doprowadzić do poważnych problemów w odradzającym się mieście. Noirowa opowieść Tyrmanda to idealne miejsce na grę przesiąkniętą mrocznym i niepokojącym klimatem.

Więcej o grze

Zły jest często nazywany polskim batmanem. To porównanie już pokazało drzemiący w powieści potencjał. Tyrmand zadedykował swoją książkę miastu Warszawie i my również zamierzamy pokazać miasto, które wznosi się z ruin. Dla międzynarodowego odbiorcy będzie nazywało się Bad City i często będzie wspominane jako Miasto przez duże M. Fani powieści nie mają się czego bać. Na pewno oddamy niepowtarzalny klimat półświatka, ulic, bram i budynków stolicy, a równocześnie zadbamy o przystępność dla graczy spoza Polski. Jestem dumny z Zespołu, który wyobraził sobie na wczesnym etapie jak w czasie dynamicznie rozwijającej się technologii i powstających nowych pól eksploatacji, możemy zbudować nie tylko grę ale cały świat, który nazywamy “multiwersum”. Będziemy przybliżać i ujawniać go w kolejnych krokach.

– mówi Michał Maciej Lisiecki – współtwórca i prezes zarządu RedDeer.Games.

Gra Zły – Człowiek białego spojrzenia będzie przygodową grą akcji oferującą 7-10 godzin rozgrywki, ok. 50 zadań i 6 dużych lokacji. Gra tworzona jest na Unreal Engine 5 na PC, Xbox Series X|S i PS5. Wersje na inne platformy będą potwierdzone w późniejszym terminie. RedDeer.Games podpisało umowę o współpracy z Destructive Creations, których doświadczenie i portfolio gier idealnie wpisują się w mroczny klimat.

To będzie niezwykłe

Nasi partnerzy z Destructive Creations pokazali, że umieją oddać przeszłe czasy, a równocześnie nadać im odpowiedni ton i klimat. Dokładnie tak jak miało to miejsce np. w War Mongrels. Właśnie tej cechy szukamy w złym – świat Tyrmanda to nie tylko historia, ale również rozpoznawalna od razu atmosfera. Doświadczenie Destructive Creations daje nam pewność, że Miasto będzie idealnie odzwierciedlało naszą wizję i przeżycia Tyrmanda.

– dodaje Lisiecki.

Materiał źródłowy przedstawia mroczną i niepokojącą wizję powojennego Miasta, którego wciągająca atmosfera jest bardzo bliska naszej twórczości. Dlatego też cieszymy się z możliwości pracy nad tytułem o tak charakterystycznym klimacie noir i nietuzinkowej fabule.

– komentuje Marcin Stanek z Destructive Creations.

Twórcy zapowiadają stworzenie całego multiwersum wokół książki Tyrmanda. Już teraz można wziąć udział w konkursach na komiks oraz grę planszową opartą na prozie autora. Zwycięzcy mogą liczyć na publikację swoich prac oraz na nagrody pieniężne (łączna pula w obu konkursach to 21,5 tys. zł). Koniecznie sprawdźcie oficjalną stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *