Netflix traci subskrybentów!

Walka Netflixa o zwiększenie liczby subskrybentów przybrała tragiczny obrót już w pierwszym kwartale 2022 roku. Firma odnotowała stratę 200 000 subskrybentów na całym świecie w porównaniu z czwartym kwartałem 2021. Niestety przewidywane są jeszcze większe straty w przyszłości. Netflix szacuje, że w drugim kwartale 2022 roku może stracić nawet 2 miliony subskrybentów. Czy w momencie atrakcyjnego abonamentu dla HBO Max i Disney+, na które wszyscy czekali, Netflix może polepszyć swoją pozycję na rynku?


Nasz wzrost przychodów znacznie zwolnił. COVID nieco zaciemnił ten obraz, znacznie zwiększając nasz wzrost w 2020 roku. Wszystko zaczęło nieco spadać w statystykach, ponieważ wirus stawał się mniej efektywny, jeżeli chodzi o pozostawanie w domu. Właśnie dlatego w 2021 nasz wzrost znacznie przystopował.

– przyznał Netflix w liście do akcjonariuszy

Netflix zakończył kwartał z około 222 milionami subskrybentów, więc nadal jest największym streamerem. Jednak, w tym momencie stoi przed mnóstwem wyzwań.

Zaczęło się

W styczniu Netflix ogłosił pierwszą od dwóch lat miesięczną podwyżkę subskrypcji. Dzisiejszy raport o zarobkach zawiera pewne informacje. Netflix twierdzi, że stracił 600 000 klientów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie i że było to w dużej mierze spowodowane zmianą ceny. Gigant streamingowy zasygnalizował niedawno, że dokręci śruby klientom, którzy dzielą się hasłami i danymi logowania. Wszystko dlatego, że dąży do maksymalizacji przychodów od użytkowników, których już ma. I jest to nie mały problem dla firmy. Netflix szacuje obecnie, że aż 100 milionów gospodarstw domowych korzysta z usługi za pośrednictwem wspólnych haseł. Przez to trudniej jest rozwijać członkostwo.

Spowolnienie rejestracji odzwierciedla bardziej konkurencyjny obraz. Netflix walczy teraz z większą liczbą konkurencyjnych usług niż kiedykolwiek wcześniej. Każdy walczy o uwagę konsumentów i jak największą ilość użytkowników. Konkurencja również staje się stopniowo tańsza. Disney+ ogłasza plany zaoferowania niższego abonamentu przez sponsorowane reklamy jeszcze w tym roku. Nic więc dziwnego, że w ostatnich latach rozwój Netflixa nieco się zatrzymał. W marcu firma zawiesiła działalność w Rosji po inwazji na Ukrainę. Aktualny raport o zarobkach informuje, że w rezultacie tego kroku Netflix stracił około 700 000 subskrybentów.

Potrzebny jest nowy, skuteczny plan

Więc co będzie dalej z Netflixem?

Naszym planem jest ponowne zwiększenie oglądalności i wzrostu przychodów poprzez dalsze ulepszanie aspektów naszej platformy – w szczególności jakości i rekomendacji.

– powiedział Netflix w swoim liście o zarobkach

Firma zaznacza, że na stronach produkcji niedawno wprowadziła „podwójne kciuki w górę”. Ma to pozwolić lepiej określać ulubione filmy i seriale. Pozwoli to ulepszać spersonalizowane rekomendacje. Netflix twierdzi również, że międzynarodowy sukces ma kluczowe znaczenie dla jego przyszłości. W dłuższej perspektywie większość wzrostu oglądalności będzie pochodzić spoza Stanów Zjednoczonych.

W miarę poszukiwania sposobu na przyciąganie większej liczby subskrybentów, Netflix rozszerzył swoją działalność w sektorze gier. Firma ogłosiła współpracę z Exploding Kittens, która wyprodukuje zarówno grę mobilną, jak i serial animowany.

Netflix nigdy nie miał wielkich nadziei na pozyskanie nowych subskrybentów w tym kwartale. Spółka prognozowała wzrost o 2,5 mln abonentów w porównaniu do 4 mln, które pozyskała w tym samym kwartale rok temu. Firma przedstawiła tę prognozę w styczniu. Tuż po tym, jak nie przekroczyła szacunkowego wzrostu w IV kwartale 2021 – nawet po wydaniu głośnych oryginalnych filmów Red Notice i Don’t Look Up.

Ciężka przyszłość

Akcje Netflixa spadły w związku z informacjami o utracie subskrybentów. Nie jest zaskoczeniem, że przy dzisiejszych wynikach znacznie gorszych niż przewidywano, akcje ponownie spadły. Ciężko prognozować, co przyniosą kolejne miesiące. Jedno jest pewne: przed Netflixem ogrom pracy i burz mózgów, które mogłyby sprawić, że subskrybenci nie będą rezygnowali z platformy.

A Wy, gdzie oglądacie filmy i seriale najczęściej?

źródło: theverge.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Matt pisze:

Niestety cena usługi i coraz więcej nowych platform streamingowych powodujących rozdrobnienie treści, a co za tym idzie konieczność zakupu kolejnych abonamentów ma swoje skutki. Użytkownicy nie będą w stanie płacić kilku abonamentów i zostaną niejako zmuszeni do wybierania co w danej chwili jest dla nich bardziej atrakcyjne lub będą często zmieniać platformy.

Tsumi pisze:

Myślę, że dużo zmieni zawartość oferowana przez platformy,. Netflix mógł się już nie co „przejeść” swoimi produkcjami. HBO Max oferuje naprawdę dobre filmy i seriale, nie mówiąc już o tym, co czek nas na Disney+.