Każdy rower może stać się elektryczny

Wśród Polaków jazda na rowerze jest jedną z najbardziej popularnych aktywności. Według badań z 2019 roku aktywność ta była kultywowana przez 70% Polaków. Pandemia koronawirusa oraz związane z nią obostrzenia w transporcie to zainteresowanie jednośladami pogłębiły, co skutkowało również nienadążającą za popytem podażą.


Coraz większą popularność na świecie i w Polsce zdobywają rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Posiadają one szereg zalet. Mogą m.in. wspomóc rowerzystę w podjeździe pod górę czy zniwelować wysiłek w ciepły, letni dzień w drodze do pracy. Obecnie nie trzeba jednak inwestować w nowy jednoślad, narażając się na nawet kilkumiesięczne oczekiwanie dostawy. Dzięki napędowi elektrycznemu Rubbee X każdy rower może stać się elektryczny i zaoferować użytkownikowi podobne korzyści.

Wszechstronny

Napęd elektryczny Rubbee X można zamontować na większości dostępnych na rynku ram rowerowych. Urządzenie przystosowane jest do kół o średnicy 40-73 cm, szerokości opony 2,5-6,3 cm oraz sztycy siodełka o przekroju 22-35 mm. Sam proces zakładania i zdejmowania jest niezwykle prosty i szybki. Odbywa się za pośrednictwem opatentowanego mechanizmu zatrzaskowego. Działanie Rubbee X opiera się na wspomaganiu ruchu tylnego koła napędem elektrycznym. Jego siła przenoszona jest za pomocą umieszczonego w korpusie urządzenia walca. Dzięki systemowi adaptacyjnego zawieszenia oraz elektronicznej kontroli antypoślizgowej możliwe jest osiągnięcie odpowiedniego działania napędu w każdych warunkach.

Moc technologii

Rubbee X może pracować z wykorzystaniem jednej, dwóch lub trzech baterii. W zależności od wariantu prędkość maksymalne kształtuje się w zakresie 25-32 km/h, łączna moc 250-350 W, a zasięg 16-48 km. Czas ładowania wynosi od 1 do 3 godzin. Urządzenie zostało również wyposażone w system hamowania odzyskowego. Wszystko za sprawą mechanizmu rekuperacyjnego, który odzyskuje energię elektryczną podczas procesu wytracania prędkości.

Wygoda

Rubbee X zostało zaprojektowane z myślą o jak największym komforcie użytkowania. Przejawia się on nie tylko w prostocie instalacji. Urządzenie współpracuje z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne, dzięki czemu możliwe jest śledzenie parametrów jazdy. Dodatkowo użytkownik ma możliwość kontrolowania poszczególnych ustawień. Mowa tu o sile hamowania odzyskowego oraz dokonania aktualizacji oprogramowania napędu. Łączność między urządzeniami odbywa się za pośrednictwem Bluetooth 4,2, a aplikacja dostępna jest na systemy Android i iOS. Co ważne, napęd ten został wyposażone w tylne światło LED z regulowaną jasnością, dla zapewnia widoczności oraz bezpieczeństwa jazdy.

Napęd elektryczny Rubbee X dostępny jest w wersji podstawowej (z jednym akumulatorem) w sugerowanej cenie 2.999 PLN. Dodatkowy moduł baterii to koszt 549 PLN. Do końca czerwca w cenie zestawu startowego otrzymamy dodatkową baterię.

źródło: informacja prasowa Rubbee X / Rumour

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wincentyna pisze:

Rubbe jest ok, kupiłam, czasami używam. Działa sprawnie, rzeczywiście jak trzeba. No i co najważniejsze instalacja do roweru jest naprawdę prosta.