Dostawy procesorów Exynos Auto V920 to pierwszy przypadek współpracy firm Samsung i Hyundai Motor Company w dziedzinie samochodowych układów scalonych. Ten 10-rdzeniowy procesor jest znacznie wydajniejszy od jego poprzedników jako procesor centralny (CPU), graficzny (GPU) i neuronowy (NPU). Przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i doznań użytkowników samochodów.
Firma Samsung ogłosiła, że jej najnowszy procesor samochodowy, Exynos Auto V920, został wybrany do stosowania w systemach informacyjno-rozrywkowych (IVI) nowej generacji firmy Hyundai. Mają zostać wprowadzone na rynek do 2025 roku. Jest to pierwszy przypadek współpracy firmy w zakresie półprzewodników samochodowych z firmą Hyundai, światowym liderem w dziedzinie mobilności.
Cieszymy się z tej nowej współpracy i przewidujemy, że to partnerstwo jeszcze bardziej umocni naszą pozycję w motoryzacyjnej przestrzeni informacyjno-rozrywkowej. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi globalnymi klientami i partnerami ekosystemowymi będziemy nadal tworzyć najnowocześniejsze rozwiązania chipów samochodowych. Oferują one bezpieczną i przyjemną mobilność.
– powiedział Jae Geol Pyee, Wiceprezes Wykonawczy ds. Sprzedaży i Marketingu z System LSI Business spółki Samsung Electronics.
Jaki jest ten procesor?
Exynos Auto V920 to procesor samochodowy trzeciej generacji zaprojektowany dla zaawansowanych samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych. Dzięki znacznym ulepszeniom funkcjonalności procesorów centralnego, graficznego i neuronowego, model V920 zapewni optymalne wrażenia w pojeździe. Umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym najważniejszych informacji o jeździe. Pozwala także na płynne odtwarzanie bogatych w grafikę treści wideo i gier na wielu wyświetlaczach.
Procesor zawiera 10 najnowszych rdzeni Arm zoptymalizowanych pod kątem autonomicznej jazdy. Jest 1,7 razy wydajniejszy niż procesory poprzedniej generacji. Dzięki zgodności z najszybszymi pamięciami LPDDR5, procesor ten może efektywnie zarządzać nawet sześcioma wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości na desce rozdzielczej. Ponadto systemami informacyjno-rozrywkowymi dla tylnych siedzeń oraz nawet 12 kamerami.
Wprowadzono znaczące ulepszenia w przetwarzaniu grafiki i zwiększono wydajność sztucznej inteligencji. Poprawia to prezentację wizualną na wyświetlaczach i optymalizuje interakcję kierowcy z informacjami w samochodzie. By zapewnić bogaty graficzny interfejs użytkownika, szybkość przetwarzania grafiki w procesorze V920 zwiększono dwukrotnie w porównaniu z jego poprzednikiem.
Dzięki zastosowaniu najnowszych rdzeni obliczeniowych procesor neuronowy jest 2,7 razy wydajniejszy od jego poprzedniej generacji. Dzięki temu, procesor V920 pozwala systemom samochodu efektywniej monitorować stan kierowcy i szybko oceniać warunki w otoczeniu, by jazda stała się jeszcze bezpieczniejsza.
Pozostając przy tym temacie, wbudowana w procesor „wyspa bezpieczeństwa” – zgodna z wymaganiami Automotive Safety Integrity Level B (ASIL-B) – wykrywa usterki systemu informacyjno-rozrywkowego i zarządza nimi w czasie rzeczywistym.
źródło: informacja prasowa Samsung Polska / dfusion