Mistrzostwa Świata League of Legends, znane jako Worlds, to najbardziej prestiżowe wydarzenie w rocznym kalendarzu e-sportowego sezonu dla tej gry. Zeszłoroczna edycja stała się najchętniej oglądanym turniejem e-sportowym w historii, z 6,94 miliona widzów śledzących finał pomiędzy Bilibili Gaming a zwycięskim T1.
Tegoroczne Worldsy już szykują się do pobicia rekordów. Pula nagród będzie ponad dwukrotnie większa niż 2,225 miliona dolarów z 2024 roku. Co więcej, bonusy związane z przychodami ze sprzedaży gadżetów mogą jeszcze bardziej zwiększyć wygrane drużyn. Na początku tego miesiąca Riot ogłosił zmiany w formacie Worlds 2025, w tym zmniejszenie liczby miejsc dla drużyn z 20 do 17. Mimo to, do wydarzenia kończącego sezon, które odbędzie się w Chinach w październiku i listopadzie, droga jest jeszcze długa.
Do tego czasu fani mogą śledzić drugą międzynarodową imprezę sezonu, Mid-Season Invitational (MSI). Odbędzie się ona w Vancouver w Kanadzie, od 27 czerwca do 12 lipca. MSI zaprosi 10 drużyn do walki o pulę nagród wynoszącą 2 miliony dolarów.
Pierwszym międzyregionalnym wydarzeniem tego roku był Turniej Pierwszego Stanu, który zakończył się w zeszły weekend. Nowo wprowadzona konkurencja miała pulę nagród wynoszącą 1 milion dolarów oraz nowatorski format „Fearless Draft” od Riotu. „Fearless Draft” prawdopodobnie będzie kontynuowany w pozostałych turniejach 2025.
Perspektywy dla Legaue of Legends w esporcie
Globalny szef e-sportu LoL omówił obecny stan konkurencyjnego ekosystemu gry, podkreślając długoterminową równoważoność nad rentownością. Riot dąży do stworzenia ekosystemu, w którym profesjonalne i amatorskie organizacje mogą się rozwijać i osiągać zyski.
Chris Greeley wyraził również zadowolenie z ostatnich 15 lat e-sportu LoL: „Jestem zadowolony z drogi, którą przeszliśmy przez piętnaście lat i z niecierpliwością czekam na przyszłość. Mam nadzieję, że będzie to coś, na co będziemy mogli patrzeć przez następne trzydzieści lat.„
źródło: esportsinsider.com