Na Tokyo Game Show 2024 niezależne studio False Prophet ujawniło nowy projekt: BANSHEE: Demon Girl. Gra typu soulsborne dla jednego gracza, połączenie skradanki i gry akcji z perspektywy trzeciej osoby, na silniku Unreal Engine 5. Pracują nad nią najlepsi specjaliści od dźwięku, muzyki i gameplayu.
Piotr Pacynko, założyciel i dyrektor studia, wyjaśnia. „Wizja BANSHEE to połączenie gier takich jak Sekiro, Tenchu czy Red Ninja z unikalnymi elementami, które znajdziecie tylko u nas”.
Koniec XVI wieku, historyczny okres Sengoku. Kunoichi (kobieta-ninja) w przebraniu gejszy przybywa z tajną misją do Europy wraz z pierwszą japońską delegacją. Zdradzona i brutalnie zamordowana, odradza się jako groźny demon, pokrewny europejskim banshee, wampirom i strzygom. W grze możesz odsyłać albo pożerać niespokojne dusze, aby rosnąć w siłę, odkrywać tajemnice i działać wśród cieni. Walcz japońskimi mieczami i bez trudu paruj śmiertelne ciosy. Zasiej strach w renesansowych miastach i zamkach Europy. Bądź niewidzialną shinobi – i wcieleniem diabła – w pięknym ludzkim ciele.
Zespół developerski przybył do Japonii zebrać pierwsze opinie od graczy i partnerów, by jak najlepiej dopracować wygląd i klimat gry już na wczesnym etapie produkcji. BANSHEE jest projektem pasjonatów, do którego przymierzali się od lat. Wyróżnia się unikalnym sposobem rozgrywki pod nazwą „Dance of Death Music System”. Co więcej, Taniec Śmierci ma synchronizację w obie strony. Gameplay i akcje wrogów są sprzężone z muzyką, ale muzyka dynamicznie dostosowuje się do działań gracza. Muzyczne tematy i leitmotywy „walczą” w partyturze, odzwierciedlając akcję na ekranie.
Czekamy!
BANSHEE ma trafić do Wczesnego Dostępu na PC we wrześniu 2025 roku. Główny motyw zaśpiewa wielokrotnie nagradzana wokalistka Jillian Aversa.
źródło: informacja prasowa / Galaktus