Techland prezentuje nowy przedpremierowy materiał wideo. Krótki film pokazuje wewnętrzne zmagania Kyle’a, otwarty świat Castor Woods, widowiskowy parkour, różne sposoby poruszania się oraz brutalną walkę pełną akcji. Wszystko to dowodzi, że Dying Light: The Beast stawia na intensywną i emocjonującą rozgrywkę.
Parkour i walka odgrywają tu kluczową rolę. Twórcy postanowili, że ta odsłona serii będzie najbardziej realistyczna, wymagająca i dynamiczna. Dlatego skoncentrowali się na mechanikach, które decydują o doświadczeniu gracza.
Parkour – realistyczny i spójny ze światem
- Bohater porusza się swobodnie, wspinając się na każdą powierzchnię, która przyciąga uwagę.
- Ulepszona fizyka sprawia, że skoki wyglądają naturalnie, a efekt sztucznego unoszenia się zniknął.
- Otwarty świat zachęca do eksperymentowania z różnymi drogami prowadzącymi do celu.
- Wspinaczka nie wymaga paska wytrzymałości, ale trudniejsze miejsca wymagają spostrzegawczości.
- Brak uproszczeń – opanowanie parkouru staje się warunkiem przetrwania i skutecznej ucieczki przed zombie.
- Ponad 100 nowych animacji ruchów Kyle’a, w tym 17 stworzonych specjalnie dla wspinaczki na krawędziach, wzbogaca dynamikę rozgrywki.
Walka – brutalna i kreatywna
- Animacje zamachów i zatrzymań broni dopracowano tak, by każde uderzenie robiło większe wrażenie.
- Nowy silnik fizyki dokładnie oddaje siłę ciosów, a system ragdoll i krótkie animacje dodają realizmu.
- Przeciwnicy korzystają z zaawansowanej sztucznej inteligencji, stosując mechanikę osłon i aż 22 różne strategie walki.
- Na podstawie opinii społeczności przyspieszono stabilizację broni i wzmocniono odczuwalność ciosów w zwarciu.
- Nowy model obrażeń pozwala niszczyć co najmniej 12 części ciała wrogów, a widocznych ran pojawia się dwa razy więcej niż wcześniej.
Na tym jednak zmiany się nie kończą. Najnowszy odcinek dziennika deweloperskiego przedstawia dodatkowe kulisy produkcji. W rozmowie biorą udział Kacper Kowalczuk – Dyrektor Techniczny, Marcin Bahryn-Kamiński – Starszy Animator oraz Tymon Smektała – Dyrektor Serii Dying Light.
źródło: informacja prasowa better. gaming agency