Dune: Awakening to nastawione na survival MMO rozgrywające się w otwartym świecie. Akcja produkcji osadzona jest na Arrakis. Odpowiadają za nią deweloperzy ze studia Funcom, którzy przygotowali dla graczy drugi Dune: Awakening Direct. Na trwającą 30 minut prezentację składają się wywiady oraz fragmenty rozgrywki przybliżające istotne aspekty produkcji. To m.in. proces tworzenia postaci, sposób, w jaki zaprojektowane są serwery, narracyjne konsekwencje dla świata, w którym Paul Atryda nigdy się nie narodził, oraz stojąca przed graczami duchowa podróż, podczas której podążać będą śladami Fremenów.
Dune: Awakening, które niedawno przekroczyło próg miliona dodań do list życzeń na Steam, czerpie z wizualnej i dźwiękowej spuścizny hitów filmowych stworzonych przez Denisa Villeneuve’a i wytwórnię Legendary. Tym samym pozostaje głęboko zakorzenione w oryginalnym arcydziele Franka Herberta. Tytuł przeniesie graczy do rozległego, otwartego świata Arrakis, który jest dręczony wojną. Przetrwanie w tym pełnym zagrożeń uniwersum nie będzie łatwym zadaniem, a walka o kontrolę nad melanżem z setkami innych graczy z pewnością okaże się wyzwaniem.
Musisz w to zagrać!
Podczas Summer Game Fest ujawniono alternatywną linię czasową, w której Jessika Atryda decyduje się urodzić córkę zamiast Paula. Wybór ten początkuje fale wydarzeń, w których centrum znajdzie się gracz, tworząc własną historię na rozdartym próżnią władzy Arrakis.
„Ekspresja i personalizacja” są jednymi z kluczowych filarów Dune: Awakening. By to podkreślić, podczas prezentacji pokazano wszechstronne narzędzie do tworzenia postaci. Gracze będą mogli dopasować każdy detal swojego wyglądu, wybrać macierzystą planetę oraz specjalizację mentorską determinującą początkowe zdolności.
Dyrektor kreatywny Joel Bylos zgłębił się również w szczegóły dotyczące serwerów, przybliżając ich strukturę. Zaprezentował mapę Overland łączącą w sobie inne ogromne sandboxowe mapy, co pozwala na większą liczbę graczy na każdej z nich. To właśnie między innymi te cechy wyróżniają Dune: Awakening na tle innych gier survivalowych.
Stworzenie świata, który będzie sprawiał wrażenie płynnego i połączonego, od zawsze było jednym z naszych głównych celów przy kreacji Dune: Awakening. Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy te struktury z myślą o możliwości dalszej rozbudowy gry, co jest niezwykle trudne przy jednej mapie. Idea stworzenia Overland pozwala na ciągłe rozbudowywanie świata, dzięki czemu damy graczom kolejne przestrzenie do eksploracji. Kto wie, jak będzie on wyglądał za 5 lat?
Dune: Awakening niedawno wkroczyło w fazę stałych zamkniętych testów beta. Gracze otrzymują dostęp do szerokiej zawartości gry: począwszy od obszaru startowego Hagga Basin, aż po endgame na głębokiej pustyni (ang. Deep Desert). Wszyscy zainteresowani mogą zapisać się na nie na oficjalnej stronie, by mieć szansę dołączyć.
Zbliżające się w sierpniu targi Gamescom będą czasem, kiedy Funcom zaprezentuje epicki pokaz rozgrywki.
źródło: informacja prasowa better. gaming agency