Jesienią 2025 roku gracze Meta Quest znajdą się w samym sercu kanadyjskiej dziczy dzięki TRACKED: Shoot to Survive. Incuvo stworzyło immersyjny VR survival, który pozwala odczuć wszechobecne zagrożenie na niespotykanym dotąd poziomie. Trzeba strzelać, badać otoczenie i przede wszystkim przetrwać.
Twórcy, znani m.in. z Green Hell VR i Bulletstorm VR, przy wsparciu wydawniczym studia People Can Fly, zaprezentowali swój najnowszy projekt podczas VR Games Showcase. TRACKED: Shoot to Survive, rozwijany wcześniej pod nazwą kodową Projekt Bison, łączy elementy action-adventure i survivalu, przygotowując doświadczenie w pełni VR-owe. Gracze trafiają do bezlitosnej kanadyjskiej dziczy i muszą zaufać własnym instynktom – eksplorując teren, zdobywając nowy sprzęt oraz broniąc się przed wszystkimi zagrożeniami. Tytuł pojawi się na Meta Quest 3 i 3S już tej jesieni.
TRACKED: Shoot to Survive to action-adventure survival w najbardziej immersyjnym wydaniu, łączący mechaniki zaprojektowane specjalnie pod VR z angażującą fabułą dla pojedynczego gracza. Dziki kanadyjski las nie wybacza błędów i pełen jest groźnych zwierząt oraz wrogów uzbrojonych po zęby. Gracze staną więc przed sprawdzianem refleksu i inicjatywy w VR. Posiadając arsenał broni palnej, każdą z nich trzeba przeładować ręcznie, natomiast łuk bloczkowy wymaga naciągnięcia każdej kolejnej strzały. Wspinaczka ułatwia zwiad terenu i może pomóc w ucieczce, ale wymaga zręczności. Swobodna eksploracja lasu sprzyja znajdowaniu sprzętu, choć równie dobrze można natrafić na groźnych przeciwników.
Przygoda życia – jeśli uda się przetrwać
Alex Hart wyrusza wraz z siostrą w głąb kanadyjskiej dziczy, by uczcić pamięć zmarłego ojca. To, co miało być sentymentalną podróżą, szybko przeradza się w koszmar, gdy lokalni przemytnicy strącają ich samolot. Od tej chwili północne lasy stają się śmiertelną pułapką, w której każdy krok może być ostatni.
By przetrwać i odbić siostrę z rąk gangu, Alex musi dostosować się do brutalnych warunków i zaufać własnym umiejętnościom. Polowanie, korzystanie z narzędzi, przygotowywanie posiłków oraz używanie broni – wszystkie te elementy w TRACKED: Shoot to Survive zostały stworzone tak, by zapewnić pełną immersję VR na zupełnie nowym poziomie.
Od lat tworzymy immersyjne gry VR, a TRACKED to z naszej perspektywy pójście jeszcze o krok dalej – przeskoczenie poprzeczki, którą ustawiliśmy sobie przy poprzednich projektach. Chcemy oddać w ręce graczy tytuł, który da głębokie poczucie zaangażowania, towarzyszącego zagrożenia i odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rzeczywistość wirtualna, szczególnie Meta Quest, to idealna platforma dla projektów, które celują w tak wysoki poziom doświadczenia. Stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego dla gatunku, co postawi graczom wyzwanie. Nie możemy się doczekać, aż trafią na nasze kanadyjskie odludzie. – mówi Andrzej Wychowaniec, CEO Incuvo.
źródło: informacja prasowa better. gaming agency