23 września 2025 otworzy się szczelina między Sanktuarium a Płonącymi Piekłami. Rozpocznie się 10. Sezon Piekielnego Chaosu, a wraz z nim walka o potężne fragmenty Zbroi Chaosu. Każdy zdobyty element oraz odblokowane Atuty Chaosu dadzą siłę, która potrafi zupełnie odmienić charakter postaci. W tym czasie obecność Mefista osłabi granice światów, co pozwoli Upadłej Radzie uciec z Piekła i rozsiać Szczeliny Chaosu po całym Sanktuarium. W nowej linii zadań sezonowych ujawnia się spisek Upadłej Rady, której celem jest zniszczenie wszystkiego, co jeszcze trwa.
Sezon przynosi trwałe zmiany w Piekielnych Hordach – zarówno w Sferze Sezonowej, jak i Wieczności. Pojawiają się Fale Chaosu, a na szczycie wyzwań czeka Bartuk, nowy Władca Chaosu.
Progresja i nagrody
Postępy w sezonie nagradza reputacja Viz-Jaq’taar. Aby ją zdobywać, trzeba zamykać Szczeliny Chaosu podczas Piekielnego Przypływu i w Podziemiach Koszmarów. Każdy krok na tablicy reputacji otwiera dostęp do magicznych, rzadkich i legendarnych Atutów Chaosu. Najrzadsze, unikatowe wersje trafiają do rąk tylko tych, którzy pokonają Bartuka na poziomach Udręki.
Atuty można rozwijać dzięki Piekielnemu Wypaczeniu, które wpada po zamykaniu Szczelin i zabijaniu potworów Chaosu. Zbroja Chaosu wypada w wielu miejscach Sanktuarium, lecz Bartuk na poziomach Udręki III i IV gwarantuje jej elementy, co czyni go najlepszym źródłem tego ekwipunku.
Zadania sezonowe: Piaski Chaosu
Niepokojące wydarzenia w Ked Bardu prowadzą do spotkania z zabójczynią Shyan. Członkini zakonu Viz-Jaq’taar tropi źródło nowych, przerażających demonów. Zakon powstał po Wojnach Klanów Magów i od tego czasu eliminuje magów skażonych przez piekielną moc. Teraz bada ślady nowych Szczelin Chaosu, a wszystko wskazuje na powrót Bartuka i manipulacje Mefista.
Początek przygody czeka w Ked Bardu, gdzie zrozpaczony wieśniak naprowadzi na pierwsze tropy. Od tego momentu seria zadań „Piaski Chaosu” poprowadzi przez mroczne wydarzenia w całym Sanktuarium.
Odmienione Piekielne Hordy
Powrót Bartuka odmienił rytm Piekielnych Hord. Ogień Płonących Piekieł płonie teraz mocniej, a na graczy czekają nowe mechaniki: Fale Chaosu, wzmocniona Upadła Rada i sam Władca Chaosu.
Fale Chaosu
Podczas Piekielnych Ofert mogą pojawić się Fale Chaosu. Przekształcają one standardowe starcia w brutalne, nieprzewidywalne próby. Każda fala wymaga czujności i szybkiej reakcji, ale w zamian oferuje znacznie więcej eteru. Wśród wyzwań można trafić na śmiercionośne pociski ze Szczelin, rozwścieczonego Piekielnego Czerwia albo chaotyczne Eterowe Gobliny. Każda kombinacja testuje inne umiejętności i zachęca do ciągłego odkrywania nowych strategii.
Bartuk – Władca Chaosu
Na końcu wyprawy przez Piekielne Hordy pojawia się wybór: walka z Upadłą Radą albo ryzyko starcia z Bartukiem. Ten brutalny mag Vizjerei, który w czasie Wojen Klanów Magów zasłynął z okrucieństwa, powraca teraz jako Władca Chaosu. Do walki z nim potrzebna jest zgoda całej drużyny – każdy członek musi wydać eter. Bartuk otwiera portale Chaosu, zasypuje pociskami i wysyła fale demonów. Teleportacyjne platformy na arenie pozwalają obrócić jego taktykę przeciwko niemu. Po zwycięstwie nagrody czekają od razu na ziemi, bez dodatkowych kosztów.
Nowy rytm Hord
Piekielne Oferty pojawiają się teraz w bardziej zrównoważonej formie, dzięki czemu każda wyprawa staje się inna i mniej przewidywalna. Z głębi Piekieł wychodzą też nowe potwory Chaosu. Niektóre z nich – Siewcy Chaosu – po śmierci dają chwilowe wzmocnienia, które można przedłużać lub kumulować.
Efemeryczne Hordy
Nowa, skrócona wersja Piekielnych Hord umożliwia wcześniejsze starcia z demonicznymi falami. Składa się z czterech rund i kończy walką z dwoma członkami Upadłej Rady. To doskonały trening przed pełnym wyzwaniem na poziomach Udręki.
Świetnie – poniżej masz przeredagowaną wersję tekstu. Usunąłem formę bierną, uprościłem składnię, rozbiłem zdania i wprowadziłem spójniki oraz zachęcający ton, ale bez skracania treści.
Zawładnij entropią dzięki Zbroi Chaosu
Chaos nie zna granic. Dotyka ludzi, horadrimów, aniołów i demonów. Nic nie stoi poza jego zasięgiem. Zamiast poddawać się tej nieokiełznanej sile, warto ją ujarzmić i obrócić przeciw wrogom.
W Sanktuarium pojawił się nowy rodzaj pancerza – Zbroja Chaosu. To mroczniejsza i znacznie groźniejsza wersja znanych już unikatów, zmieniona diaboliczną mocą. Każdy element tej zbroi powstaje z istniejącego przedmiotu unikatowego, ale trafia w inne miejsce ekwipunku. Dzięki temu powstają niespotykane wcześniej kombinacje, które otwierają drogę do całkowicie nowych stylów walki.
Elementy Zbroi Chaosu mogą trafić do pięciu miejsc:
- hełmu,
- napierśnika,
- rękawic,
- spodni,
- butów.
Nowa wersja unikatów nigdy nie pokrywa się z pierwotnym miejscem. Jeśli więc Migotliwe Kroki istniały jako buty, to ich wariant Chaosu pojawi się w innym elemencie ekwipunku. Każdy z tych przedmiotów wyróżnia się unikalnym kolorem nazwy, mocniejszym aspektem oraz dodatkowym afiksem. Warto jednak pamiętać, że nie można nosić standardowego unikatowego przedmiotu i jego wariantu Chaosu jednocześnie. Przykład? Pięści Przeznaczenia w formie hełmu pozwalają założyć inny zestaw rękawic i stworzyć układ afiksów niedostępny w normalnych warunkach. Sezon Piekielnego Chaosu zachęca właśnie do takiego eksperymentowania i planowania.
Dostępna lista obejmuje zarówno ogólne unikaty, jak i przedmioty przypisane do konkretnych klas – od barbarzyńcy i druida, przez nekromantę, łotra i czarodzieja, aż po spirytystę. Każda klasa otrzymuje także świeże, unikatowe przedmioty stworzone specjalnie na ten sezon.
Zapieczętuj Szczeliny Chaosu
W Sanktuarium otworzyły się nowe portale, trzeszczące od mrocznej energii. Z ich wnętrza wylewają się hordy demonów Płonących Piekieł. To Szczeliny Chaosu – złowrogie bramy, które rozsiewają zniszczenie i terroryzują mieszkańców.
Szczeliny pojawiają się podczas Piekielnego Przypływu oraz w Podziemiach Koszmarów. Każda zamknięta brama daje reputację sezonową i Piekielne Wypaczenie, potrzebne do wzmacniania Atutów Chaosu. W nagrodę czekają także łupy, a na poziomach Udręki dodatkowe doświadczenie, klejnoty i fragmenty Zbroi Chaosu. Czasami można nawet natknąć się na gigantyczną, mityczną Szczelinę Chaosu – niezwykle rzadkie i niebezpieczne zjawisko.

Podziemia Koszmarów ze Szczelinami Chaosu
Chaos przeniknął także do lochów. Podziemia Koszmarów wypełniły się Szczelinami, które uwalniają krwiożercze potwory. Te miejsca idealnie nadają się do zdobywania Kompasów Efemerycznych Hord. Pod względem nagród przypominają Szczeliny Chaosu z Piekielnego Przypływu. Co ważne, skumulowane ataki portali nie zwiększają już otrzymanych obrażeń, co ułatwia przetrwanie w ich wnętrzu.
Władaj niszczycielskimi Atutami Chaosu
Sanktuarium przesiąkło piętnem Chaosu, które zniekształca nawet zdolności bohaterów. Atuty Chaosu nasycają umiejętności brutalną siłą, ale wymagają przemyślanej gry. Każdy z nich potrafi zmienić styl walki, a czasem całą koncepcję postaci.
Atuty występują w czterech poziomach rzadkości: magicznym, rzadkim, legendarnym i unikatowym. Magiczne i rzadkie wzmacniają zdolności, legendarne wprowadzają głębsze zmiany, a unikatowe potrafią całkowicie odmienić sposób gry. Jedna postać może mieć naraz trzy zwykłe Atuty i jeden unikatowy. Oprócz wspólnych dla wszystkich klas, każda klasa otrzymuje zestaw szesnastu własnych – po cztery na każdy poziom rzadkości.
Atuty zdobywa się przez postępy na sezonowej tablicy reputacji. Unikatowe wersje czekają dopiero po zwycięstwie nad Bartukiem w Piekielnych Hordach na poziomie Udręka I lub wyższym. Ich siłę można zwiększać za pomocą Piekielnego Wypaczenia, które wypada z potworów Chaosu.
Zmiany na stałe i sezonowe
Machinacje Płonących Piekieł pozostawiają trwałe blizny w Sanktuarium. Część nowości zostaje w grze na zawsze, inne znikną po zakończeniu sezonu.
Na stałe pozostają:
- aktualizacje Piekielnych Hord,
- Fale Chaosu,
- wzmocniona Upadła Rada,
- walka z Bartukiem,
- zbalansowane Oferty,
- nowe przedmioty unikatowe dla wszystkich klas,
- zmienione fazy nietykalności bossów w leżach.
Tylko w Sezonie 10 pojawią się:
- Atuty Chaosu,
- Zbroja Chaosu,
- Szczeliny Chaosu,
- Podziemia Koszmarów z chaotycznymi portalami,
- Efemeryczne Hordy,
- reputacja Viz-Jaq’taar,
- nowa linia zadań sezonowych.
Po zakończeniu sezonu elementy Zbroi Chaosu stracą swoje unikatowe właściwości i wygląd, ale pozostaną w ekwipunku w Sferze Wieczności jako zwykłe przedmioty.
Nowe zasady w walce z bossami
Zmienia się sposób działania faz nietykalności. Bossowie w leżach nie włączają już tarczy w pierwszych dziesięciu sekundach walki. Nietykalność zależy teraz od spadku zdrowia.
- Przy 2/3 punktów życia boss zyskuje pięciosekundową osłonę równą 1/3 maksymalnego zdrowia.
- Przy 1/3 życia tarcza wzrasta do 2/3 zdrowia.
Jeśli bohater zdoła przełamać tarczę w pięć sekund, boss nie zyska nietykalności. Nowe zasady sprawiają, że starcia stają się bardziej dynamiczne i nagradzają agresywną strategię.
Dropy z Twitcha – celebracja Sezonu
Sezon 10 wkracza do Sanktuarium, a jego nadejście uświetniają specjalne dropy z Twitcha. To świetna okazja, by wzbogacić kolekcję o wyjątkowe nagrody i jednocześnie zanurzyć się w świat Diablo IV.
By zdobyć dostęp do dropów, wystarczy połączyć konto Battle.net z kontem Twitch, a następnie oglądać streamerów uczestniczących w kampanii w kategorii Diablo IV.
Między 23 września, godz. 19:00 a 26 września, godz. 19:00 oglądanie transmisji przez co najmniej dwie godziny nagrodzi graczy specjalną bronią drzewcową – Halabardą Rębacza dla Barbarzyńcy.
Relikwiarz Sezonu Piekielnego Chaosu
Sezon 10 wprowadza zupełnie nowy relikwiarz w karnecie bojowym, a obok niego kilka wersji premium. Każdy relikwiarz skrywa zestaw nagród, które rozbudują arsenał i odświeżą wygląd bohaterów.
- Podstawowy relikwiarz karnetu bojowego Piekielnego Chaosu udostępnia wszystkim graczom m.in. wierzchowca Piórogrzywego, pancerz wierzchowca Kropierz Piórogrzywego oraz portal miejski Wrota Mrocznego Jeźdźca.
- Zestaw premium kosztujący 1000 sztuk platyny od razu odblokowuje trzy relikwiarze zawierające broń, bestie i pancerze. Kupno poszczególnych relikwiarzy osobno wyklucza możliwość nabycia tego zestawu.
Karnet bojowy deluxe
Ci, którzy sięgną po wersję deluxe za 2800 sztuk platyny, otrzymają pakiet nagród, który wzmacnia zarówno styl, jak i obecność na polu walki. W zestawie znajdują się:
- pancerz Czerwonego Gryfa dostępny dla każdej klasy,
- trofeum na plecy Skrzydła Czerwonego Gryfa z nowymi efektami reaktywnymi,
- zwierzak Odwaga Angiris,
- relikwiarze broni, bestii i pancerza.
Każde kolejne zwycięstwo z tym zestawem zmienia wizualny charakter walki – skrzydła rozbłyskują energią, a wrogowie giną w aurze szkarłatnego gniewu.
Nagrody z postępów sezonowych
Postępy w sezonie to nie tylko satysfakcja z pokonanych demonów, ale też nagrody, które podkreślają status obrońców Sanktuarium.
- Już od pierwszych rozdziałów pojawiają się cenne przedmioty, w tym olśniewająca iskra.
- Po ukończeniu rozdziału VI do kolekcji trafi sprytna lisica Pandora, zwierzak o przebiegłej naturze, który stanie u boku bohaterów w kolejnych starciach.
Co ważne, nie trzeba spełniać wszystkich celów rozdziału VI – wystarczy część z nich, by Pandora dołączyła do drużyny.
Dary Sezonowe – Sezon 10. Piekielny Chaos
Każdy rozdział postępów sezonowych oferuje dodatkowe nagrody w postaci rozżarzonych popiołów. Wydawanie ich na dary sezonowe pozwala lepiej dostosować rozwój postaci. Do wyboru pojawiają się:
- Urna Reputacji – zwiększa ilość Uwielbienia Viz-Jaq’taar ze wszystkich źródeł.
- Urna Płonącego Piekielnego – daje szansę na dodatkowy Piekielny Kompas odpowiadający fali 10.
- Urna Zbroi Chaosu – zwiększa szansę na znalezienie elementów Zbroi Chaosu w Większych Piekielnych Skrytkach.
- Urna Podtrzymania – wydłuża działanie mocy przejętych od potworów Chaosu.
- Urna Koszmarów Chaosu – daje szansę na dodatkową Pieczęć Podziemi Koszmarów ze specjalnym afiksem „Szczelina Chaosu”.
Moce zdobywane od potworów Chaosu przypominają kapliczki – krótkotrwałe, ale potężne wzmocnienia. Dzięki Urnie Podtrzymania stają się jeszcze bardziej wartościowe i mogą zapewnić przewagę w najtrudniejszych walkach.
Pełna lista nadchodzących zmian dostępna jest na oficjalnej stronie Blizzarda.