Pomimo wielu wyzwań podyktowanych sytuacją geopolityczną na świecie oraz ekonomicznymi realiami naszego kraju, Maxcom zwiększył w 2022 roku sprzedaż o prawie 5% w porównaniu do roku 2021. Ponadto firma odnotowała również rekordowe przychody ze sprzedaży. Portfolio producenta zostało wzbogacone o nowe linie produktowe, takie jak urządzenia Smart Home, laptopy, innowacyjne systemy montażowe dla fotowoltaiki czy biżuteryjne edycje limitowane smartwatchy.
W 2022 roku Maxcom musiał mierzyć się z konsekwencjami wojny w Ukrainie. Szczególnie dotkliwe były wzrosty cen usług i komponentów, które wykorzystywane są w produkcji elektroniki użytkowej. Nie zapominamy o bezprecedensowym wzroście kursu dolara będącego walutą zakupową produktów marki w stosunku złotówki, w której wyceniana jest znakomita większość sprzedaży niemalże o 20%. No i oczywiście gigantyczna inflacja w Polsce, która determinowała koszt pieniądza najwyższy od kilkunastu lat.
Mimo niestabilnej sytuacji na rynkach w roku 2022 Spółce udało się znacząco poprawić wskaźnik płynności gotówkowej. Natomiast cykl rotacji należności handlowych został skrócony o 15 dni. Sukcesem było też skrócenie cyklu rotacji zapasów o 17 dni. Maxcom zwiększył sprzedaż w roku 2022 o prawie 5% w porównaniu do roku 2021 oraz wypracował tym samym rekordowe przychody ze sprzedaży sięgające 128 125 tys. zł.
Strzał w dziesiątkę z nowym asortymentem
Na wyraźny wzrost zainteresowania firmą wpłynęło rozszerzenie asortymentu o produkty wpisujące się w obowiązujące trendy oraz stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, rozwój e-commerce oraz wzrost eksportu. Nowy asortyment dotyczył nie tylko marki własnej, ale również znanych, światowych brandów współpracujących z firmą.
Firma przewiduje znaczący wzrost przychodów w roku 2023. Marka utrzymuje pozycję dominującego dostawcy urządzeń dla krajowych sieci sprzedaży i operatorów komórkowych, w kategoriach telefonów klasycznych. Również dynamicznie zbliża się do czołówki producentów smartwatchy. Systematycznie rośnie także sprzedaż produktów z tych kategorii na rynkach zagranicznych. Warto wiedzieć, że marka obecna jest już w przeszło 20 krajach, głównie europejskich.
Rozwój to podstawa sukcesu
Maxcom stale rozwija swoje portfolio produktowe, by stawało się coraz bardziej konkurencyjne i dopasowane do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Nowy asortyment dotyczy linii Maxcom, ale również współpracujących z firmą światowych brandów, jak Lenovo czy amerykański JLab. Produkty firmy wpisują się w trend elektromobilności (jak np. hulajnogi elektryczne czy napędy elektryczne Rubbee X), kanony mody (np. edycje limitowane smartwatchy stworzone we współpracy z marką ANIA KRUK oraz designerskie słuchawki marki JLab), kierunek szeroko rozumianego inteligentnego domu (roboty sprzątające czy urządzenia Smart Home) oraz umożliwiające seniorom odnalezienie się w świecie nowych technologii (np. klasyczne telefony z aplikacją WhatsApp).
Firma rozwija także ofertę rozwiązań związanych z systemami energii odnawialnej, która opiera się na hurtowej sprzedaży komponentów fotowoltaicznych. Nowością w portfolio producenta są również laptopy oraz dekodery DVB-T2, stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.
Ze swojej strony gorąco polecamy najnowszy zestaw produktów, jakim jest laptop mBook14 ze słuchawkami GO Air POP. Więcej o produktach, jak i o samej promocji przeczytacie na tej stronie.
Od kilku lat mamy przyjemność współpracować z firmą. Życzymy ze swojej strony wielu sukcesów oraz jeszcze większej sprzedaży i rozpoznawalności w świecie technologicznym.
źródło: informacja prasowa Maxcom / Rumour